top of page

Доплати За Роботу В Нічний Час Судовій Охороні | Позиція Верховного Суду |



Остання правова позиція Верховного Суду - додаткова винагорода не поглинає доплату за службу у нічний час співробітників Служби судової охорони.


21.12.2023 Верховним Судом у справі №300/4869/22 ухвалено постанову, в якій він сформулював висновок, що доплата за службу у нічний час та додаткова винагорода, передбачена постановою Кабміну №168, мають різну природу, а тому не заміщають одна одну.


В чому ж була проблема?


Після початку повномасштабного вторгнення, співробітників Служби судової охорони було залучено до охорони об'єктів критичної інфраструктури. Втім, додаткові обов'язки уряд компенсував додатковим грошовим забезпеченням.


28 лютого 2022 року набула чинності Постанова Кабінету Міністрів України «Про питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім’ям під час дії воєнного стану» №168. Цією постановою передбачається додаткова винагорода співробітникам Служби судової охорони, що були залучені до виконання завдань територіальної оборони протягом особливого періоду.


Пункт 1 цієї Постанови передбачає 30 000 гривень додаткової винагороди співробітникам Служби судової охорони за виконання службових обов'язків в обставинах військової агресії Російської Федерації проти України.


Виплата додаткової винагороди для співробітників Служби судової охорони було передбачено в період з 24.02.2022 по 20.01.2023, тобто до часу, коли Постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 2023 р. №43 було виключено співробітників Служби судової охорони з кола осіб, які мають право на таку виплату. 


Також для співробітників Служби судової охорони існує інша доплата, а саме “доплата за службу в нічний час”, що передбачається п.п. 2 п. 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення співробітників Служби судової охорони» від 3 квітня 2019 року №289. 


Ця доплата повинна виплачуватись незалежно від інших та становить додаткові 35% від окладу за кожну годину служби в нічний час.


Проте керівництвом Служби судової охорони було визначено, що додаткова винагорода у розмірі 30 000 гривень поглинає доплату за службу у нічний час. Іншими словами, при проведенні нарахування та виплати 30 000 гривень згідно Постанови №168, співробітникам Служби судової охорони не проводилася виплата доплата за службу в нічний час, яка передбачена Постановою №289.


Щодо правомірності таких дій якраз і висловив правову позицію Верховний Суд у справі №300/4869/22, констатувавши:

"Додаткова винагорода для співробітників Служби судової охорони, передбачена Постановою №168 не скасовує, не припиняє і не поглинає доплату за службу у нічний час, встановлену для співробітників Служби судової охорони п.п. 2 п. 4 Постанови №289.

Тому факт залучення співробітника Служби судової охорони до охорони об'єктів критичної інфраструктури у нічний час в умовах воєнного стану не знімає зі Служби обов'язку виплатити цьому співробітнику указану доплату."


Такий висновок слідує з того, що додаткову винагороду необхідно розглядати саме як “додаткову”. Вона не припиняє, не поглинає жодних інших виплат, а її мета - винагородити військовослужбовців, що проходять службу в особливий період та наражають себе цим на додаткову небезпеку.


Таким чином, співробітники Служби судової охорони одночасно мають право як на додаткову винагороду, що передбачена Постановою №168, так і на доплату за службу в нічний час, що передбачена Постановою №289.


Для того, щоб отримати виплату, своє право доведеться відстоювати в судовому порядку.


Маєте питання правового характеру, звертайтесь за консультацією до нас в ЧАТ! Наші юристи допоможуть відстояти ваші права та справедливість!


Приєднуйся до VIBER каналу та будь в курсі новин законодавства і судової практики питаннях військової пенсії.


Telegram - новини законодавства військового права.

bottom of page