Виплата допомоги по безробіттю під час воєнного стану.


Війна в Україні супроводжується припиненням роботи багатьох субʼєктів господарювання (підприємства, ФОП тощо), зупинки малого і середнього бізнесу, особливо на територіях, де активно ведуться бойові дії.

Вказаний фактор, так само як і фактор вимушеного переселення громадян на безпечні території, невід’ємно зумовлює збільшення безробіття.

Тому одним із пріоритетів держави є забезпечення роботою громадян, які можуть працювати, та забезпечення соціальної підтримки даної верстви населення у випадку безробіття.

Для цього Кабінет Міністрів України визначив особливості реєстрації безробітних, нарахування та виплати допомоги по безробіттю під час дії воєнного стану.

Зокрема відповідна заява про надання статусу безробітного та призначення допомоги по безробіттю може бути подана за допомогою мобільного додатку “ДІЯ” а також на електронних сервісах Державної служби зайнятості.

Заява про надання чи поновлення статусу безробітного та заяву про призначення чи поновлення допомоги по безробіттю

Як зазначено Урядом: «Вказане значно спростить процедуру й дозволить охопити державною підтримкою якнайбільше безробітних українців».

Важливо, що в регіонах, в яких центри зайнятості не можуть забезпечити фінансування відповідної допомоги по безробіттю, перерахування коштів буде здійснюватись АТ «Ощадбанк» на банківський рахунок заявника.

Поміж гарантій соціальної підтримки, Урядом також визначено, що безробітні, які отримують державну допомогу, будуть зобов’язані брати участь у суспільно-корисних роботах на вимогу військового командування або органів місцевого самоврядування (за відповідної потреби в цьому).

Якщо ж особа відмовляється від виконання суспільно-корисних робіт, то в такому випадку Урядом передбачено припинення реєстрації безробітного в центрі зайнятості з відповідним припиненням виплат.

Куди звертатися?

Якщо особа перебуває в містах, в яких ведуться бойові дії, то служба зайнятості рекомендує телефонувати на номери «гарячих ліній» Державного та регіональних центрів зайнятості.

Надана на «гарячу лінію» інформація передається до центру зайнятості реєстрації особи або ж до центру, який тимчасово обслуговує клієнтів відповідного регіону.

Важливо, що такий телефонний дзвінок прирівнюється до підтвердження наміру перебування в статусі безробітного. Відповідно, після звернення на «гарячу лінію» виплата допомоги по безробіттю має бути продовжена.

Для отримання юридичної консультації Ви можете залишати свої питання в ЧАТ!


Адвокат Підприємця