• Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Google+ Social Icon

Ми добиваємось повернення витрат на правничу допомогу!

Військовий адвокат, безкоштовна консультація військового юриста, военный адвокат, военный юрист, консультация военного юриста, хороший военный адвокат, консультації військовослужбовців онлайн, безкоштовна консультація військовослужбовців, адвокат для військовослужбовців, військовий адвокат Київ, Одеса, Дніпро, Львів, консультація військового юриста, безкоштовна консультація військовослужбовців, адвокат для военнослужащего, адвокат по уголовным делам Киев, Винница, Одеса, уголовный адвокат, где найти хорошего адвоката, лучшие адвокаты винницы, военный адвокат украина, военный адвокат харьков, военный адвокат, військовий адвокат, адвокати вінниці, найкращий адвокат вінниці, військові адвокати, где найти хорошего адвоката, адвокаты киева, адвокат по уголовным делам киев винница, специалист по интеллектуальной собственности, адвокат интеллектуальная собственность, lawyer on intellectual property, ukrainian law firm in intellectual property, intellectual property ukraine lawyer, Lawyer in intellectual property, ukrainian lawyer, адвокат інтелектуальна власність вінниця, адвокат з інтелектуальної власності, юридична компанія інтелектуальна власність, юрист по інтелектуальній власності, інтелектуальна власмність адвокат, інтелектуальна власність , адвокат Київ, адвокат по ДТП, юрист ДТП, адвокат звернення до Європейського суду з прав людини, адвокат по ЄСПЛ, юридические услуги Винница, Юридичні послуги Вінниця, Вінницькі найкращі адіокати, юридична консультація у Вінниці, интелектуальная собственность в Украине, юридическая компания по интелектуальной собственности, лучшие адвокаты Винницы, ТОП 10 адвокатов Винницкой области Винницы, юридическая консультация предприятия, адвокат по интелектуальной собственности,, семейный адвокат Винница, адвокат для военнослужащего, налоговый адвокат винница Адвокаты Киева, Адвокат по ДТП Киева, Адвокаты Киева Семейный Адвокат Киев, Семейный адвокат в Киевев, Военный Адвокат Киев, Найти хорошего адвоката в Киевев, Адвокат по Екстрадиции в Киевев, Екстрадиционеный Адвокат, Англоязычный адвокат Киев адвокат по екстрадиции, налоговый жадвокат, военный адвокат Киев, найти адвоката в Кивев, адвокаты киева, хороший адвокат по ДТП Киев, адвокат для предприятия, аадкокат Киев цена, лулчшие адвокаты киева, Адвокат по интеллелктуальной собственности

Як Невірно Визначений Розмір Посадового Окладу Впливає На Розмір Військової Пенсії | Адвокат

01.03.2018 набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704  «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (Далі – Постанова №704), якою затверджено тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу. Відповідно, з 01.03.2018 відбулося підвищення розміру грошового забезпечення військовослужбовців.



У свою чергу збільшення грошового забезпечення військовослужбовців стало підставою для перерахунку пенсії колишніх військовослужбовців, на підставі Постанови №704.

Саме тому у квітні 2018 року обласні військові комісаріати (Управління Національної гвардії України, Управління Державної служби України з надзвичайний ситуацій, Адміністрація Державної прикордонної служби України) склали та подали до Головних управлінь Пенсійного фонду України в області довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

У вказаних довідках було зазначено розмір:

- Посадового окладу;

- Окладу за військовим званням;

- Відсоткової надбавки за вислугу років.

А от чи вірно було проведено розрахунок посадового окладу, який є базовою цифрою для визначення розмірів інших складових грошового забезпечення? Мало хто цим цікавився. А варто було б, адже відповідь є неоднозначною.

Саме тому в даній статті спробуємо практично та доступно пояснити, що насправді розмір окладу фактично кожного пенсіонера обрахований не вірно.

Тож по порядку:

Визначаючи розмір посадового окладу обласні військові комісаріати (інші спеціально уповноважені на складання довідок відомчі органи) з посиланням на п.4 Постанови №704, провели розрахунок посадового окладу шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт.

Тобто ключовим елементом став саме розмір прожиткового мінімуму. У той самий час військкоматом не взято до уваги положення Приміток до Додатків 1,14 цієї ж постанови, що мало наслідком зниження розміру посадового окладу.

Так, пунктом 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року № 45, пенсії, призначені відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», у зв`язку із підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Постановою №704 встановлено тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу.

Пунктом 4 Постанови № 704 попередньої редакції було передбачено, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначалися шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з Додатками 1,12,13,14.

Тобто урядом встановлено граничний мінімальний поріг для обрахунку посадового окладу.

Проте, в лютому 2018 року постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №704 були внесені зміни, внаслідок яких пункт 4 Постанови № 704 було викладено у новій редакції, а саме: «4.Установити, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2018, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з Додатками 1, 12, 13 і 14.».

Однак, згідно із Приміткою 1 Додатку 1 до вказаної постанови Кабінету Міністрів України, посадові оклади за розрядами тарифної сітки визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт та відповідно до примітки до Додатку 14 також передбачено що, оклади за військовим (спеціальним) званням визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт.

Отже, в обох випадках визначено, що розрахунки проводяться шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт.

Для доступнішого розуміння візьмемо до прикладу військового пенсіонера у військовому званні «підполковник» та з посадою, відповідною тарифному розрядові «24».

І так, у відповідності до Додатку 1 Постанови КМУ №704 тарифний коефіцієнт для розрахунку посадового окладу визначений у розмірі 2,88 за 24 тарифним розрядом. Згідно Додатку 14 за військовим званням «підполковник» передбачено тарифний коефіцієнт 0,8 .

Станом на 01.01.2018 прожитковий мінімум для працездатних осіб складав 1762 грн, а мінімальна заробітна плата - 3723 грн. Отже, 50% мінімальної заробітної плати буде складати 1861,50 грн., тобто більше розміру прожиткового мінімуму.

Станом на 01.01.2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб складав 1921 грн, а мінімальна заробітна плата - 4173 грн. Отже, 50% мінімальної заробітної плати буде складати  2086,50 грн., знову ж таки більше прожиткового мінімуму.

Відтак, вихідний показник, який повинен братися для перерахунку показників значень для визначення розміру окладу за посадою та військовим званням станом на 2018 рік, повинен бути 1861,50 грн., тобто 50% від мінімальної заробітної плати, так як це мінімальною межею закріпленою законодавчо, для проведення розрахунку.

З огляду на це розмір посадового окладу по «24» тарифному розряду розрахований обласними військовими комісаріатами виходячи з розміру прожиткового мінімуму у 2018 році склав:

2,88 (тарифний коефіцієнт) Х 1762 грн. (прожитковий мінімум) = 5074,56 грн.

А мав би бути розрахований виходячи з 50% мінімальної заробітної плати:

2,88 (тарифний коефіцієнт) Х 1861,50 грн. (прожитковий мінімум) = 5361,12 грн.

У 2019 році ця різниця ще більш суттєва:

2,88 (тарифний коефіцієнт) Х 1921 грн. (прожитковий мінімум) = 5532,48 грн.

А мав би бути розрахований виходячи з 50% мінімальної заробітної плати:

2,88 (тарифний коефіцієнт) Х 2086,50 грн. (прожитковий мінімум) = 6009,12 грн.

Крім того, неправильне визначення розміру посадового окладу та окладу за військовим званням, призвело і до неправильного визначення розміру надбавки за вислугу років, оскільки остання встановлюється у відсотковому значенні до посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням (Додаток 16 до постанови №704).

Вказана стаття у тому числі базується на сформованій судовій практиці.

Нажаль без судового захисту захистити свої права не вдасться.

Команда Подільського юридичного центру вже має позитивну практику по відновленню прав військових пенсіонерів у Вінницькій, Рівненській, Львівській, Кіровоградській, Одеській, Харківській, Хмельницькій, Київській областях. При цьому успіх по відновленню Ваших прав на пряму залежить від фахової правової допомоги, починаючи з досудової робити (у тому числі підготовки обґрунтованої заяви до уповноваженого структурного підрозділу на виготовлення довідки про розміри грошового забезпечення для перерахунку пенсії).

Раді будемо допомогти і Вам. Проконсультуйтеся прямо зараз!

Контактні дані за посиланням


Читайте також:

Додаткові Види Грошового Забезпечення та Перерахована Військова Пенсія Алгоритм Дій

Додаткові Види Грошового Забезпечення Враховуються в Пенсію Військового Пенсіонера При Перерахунку