Податок на нерухомість. Що потрібно знати.

З початком проведення податкової реформи у 2013 році були внесенні зміни до Податкового кодексу України, до якого було додано ще один податок – на нерухомість. Внаслідок чого у багатьох людей вникло питання що це за податок? хто повинен платити? як платити? та коли потрібно його сплачувати?

Податок на нерухомість у Вінниці

Даний податок застосовується як до фізичних так і до юридичних осіб та нерезидентів, які мають нерухомість як житлову( квартири, будинки) так і не житлову (офіси, гаражі, сараї, майстерні з літніми кухнями, хліви для худоби, погреби для зберігання продуктів з вбиральнями та інші) .

Щодо встановлених норм що не оподатковуються:

- квартири до 60 кв.м.

- будинки не більше 120 кв.м.

Все, що понад норму, буде обкладатися податком. Він нараховується на площу, яка більше встановленого ліміту. Наприклад, якщо у вас власності квартира площею 95 м2, значить, ви буде платити податок за 35 м2. Якщо власників у будинку або квартирі кілька, то загальна площа розбивається на 2-х або більше осіб і платити за надлишок якщо такого не виявиться немає потреби. У 2017 році була піднята ставка оподаткування, максимальна межа якої становить до 3% мінімальної плати за 1 кв.м. площі, що обкладається з відповідної нерухомості.

Що стосується квартир, площа яких понад 300 м2 кожен рік їхні володільці повинні платити до бюджету ще по 25 тис. грн. Це стосується і будинків більше 500 м2. Такі об’єкти нерухомості оподатковуються не більше 3% від мінімальної заробітної плати встановленої на 2017 рік. Наприклад, у вашій квартирі 320 м2, значить, ви платите податок, який вважають так: 320 м2 — 60 м2*на податкову ставку, яка затверджена керівництвом відповідної місцевої ради за 1 м2 (це % від мінімальної заробітної плати) + 25 тис. грн.

Підставою здійснення оплати є податкове повідомлення-рішення із зазначенням платіжних реквізитів та загальної суми податку. Воно повинно бути направлено/вручено на податкову адресу особи (по місцю її реєстрації) до 01 липня 2017 року. Після одержання такого повідомлення-рішення фізичній особі надається період протягом 60 днів для оплати податку, але не пізніше 28 серпня 2017 року.

Якщо ж особа протягом 60 днів не сплатила податок у неї з’являється податковий борг, що в подальшому надає можливість податковому інспектору забезпечити сплату такого боргу шляхом внесення майна особи до податкової застави. В разі тривалого ухилення особи від сплати податку, майно, що перебуває у податковій заставі може бути звернено. Однак звернути таке майно можливо лише після звернення до суду, отримання відповідного судового рішення і як наслідок відкриття виконавчого провадження. Тобто, такі дії уповноважені здійснювати лише працівники державної виконавчої служби відповідно до виконавчого провадження. Також потрібно зазначити що термін протягом якого податковий орган має право надсилати такі податкові зобов’язання відповідно до Податкового кодексу складає 1095 днів. Тому у разі якщо протягом даного періоду ви не отримаєте відповідного повідомлення про сплату боргу, то ви автоматично вважаєтесь такими, що звільненні від грошового зобов’язання.