У справі № 903/46/18 ТОВ "Радивилівмолоко" звернулося до господарського суду з позовом до обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі - Відділення) про визнання недійсним та скасування рішення "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" (далі – Рішення АМК). Рішенням місцевого господарського суду у задоволенні позову відмовлено повністю. Постановою суду апеляційної інстанції рішення місцевого господарського суду скасовано та прийнято нове - про задоволення позову. За результатами перегляду справи в касаційному порядку Касаційний господарський суд у складі Верховного Суду постанову суду апеляційної інстанції скасував, а рішення місцевого господарського суду залишив в силі, з огляду на таке. Так оскаржуваним Рішенням АМК визнано ТОВ "Радивилівмолоко" таким, що за результатами діяльності протягом січня-серпня 2017 року займало монопольне (домінуюче) становище з часткою 100% та частками, що перевищують 35% (на ринку заготівлі молока коров'ячого незбираного для промислової переробки, що закуповується у населення) у територіальних межах певних населених пунктів. Дії ТОВ "Радивилівмолоко", які полягали в необґрунтованому, поетапному зниженні у квітні-серпні 2017 року заготівельних цін на молоко коров’яче незбиране для промислової переробки від населення з 6,00 грн/кг до 4,00 грн/кг (33,3%) за відсутності відповідного економічно обґрунтованого перерахунку оптово-відпускних цін на готову молочну продукцію, визнані порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим п. 1 ч. 2 ст. 13 та п. 2 ст. 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем в межах окремих населених пунктів шляхом встановлення таких цін придбання або реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку. За вказане порушення на ТОВ "Радивилівмолоко" накладено штраф у розмірі 20 000 грн. В свою чергу, за висновком колегії суддів Верховного Суду, хоча Закон України "Про Антимонопольний комітет України" не покладає на Антимонопольний комітет України та його органи здійснення контролю у сфері застосування вільних цін і тарифів, водночас за п. 1 ч. 2 ст. 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції" встановлення, зокрема, таких цін, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, кваліфікується як зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку. Отже, зазначені органи можуть здійснювати контроль за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції і у встановленні та застосуванні вільних цін і тарифів. Апеляційний господарський суд наведеного не врахував, як і того, що Відділенням у Рішенні було здійснено дослідження регіональних ринків молока коров'ячого незбираного для промислової переробки, що закуповується у населення, та визначено наявність адміністративних, економічних бар'єрів вступу на ринок інших суб'єктів господарювання, що призвело до безпідставного скасування законного та обґрунтованого рішення місцевого господарського суду, який з'ясував наявність у діях ТОВ "Радивилівмолоко" порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на досліджуваному ринку шляхом встановлення таких цін придбання або реалізації товару (молока коров'ячого незбираного для промислової переробки, що закуповується у населення), які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку. Детальніше з текстом постанови можна ознайомитися за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua/Review/79221955.
top of page
bottom of page